torsdag 20. mai 2010

Påfyll i sommergarderoben!



Om ikke sommeren kommer hit til oss, skal jo vi til sydligere strøk i juli, så sommerklær trenger vi - heldigvis ;)


Sommerkjole til Nike med retro-følelse...
Brunt stoff fra Stoff og Stil, prikkete (nyyyydelig) orange stoff fra en stoffbutikk i Praha og mønster fra boka "Making children's clothes"


Selv likte jeg fargekombon' utrolig godt!

Et skjørt har jeg også sydd siden sist.. Ikke like fornøyd med det, da det ble "bumsete" og "plaskete" syns jeg. Viser det frem likevel, for jeg syns stoffene er så fiiiiine ;)


Mønsteret er fra samme boka som kjolen, str 2 - 3 år og stoffene er fra Stoff og Stil.



God pinsehelg til dere som titter inn :)


3 kommentarer:

CosiFanTutta sa...

Heisan, kjekt at du følger bloggen min :o) Her hos deg har jeg vært før, husker alle de flotte stoffene!! I tillegg til det koselig syrommet, du er bra heldig. Når 16-åringen min flytter ut skal jeg også ha meg et syrom (ehh, selv om jeg ikke syr). Det får bibliotek, musikk- og heklerom :o)

"Snakkes" på sykroken!

Ha en fin, fin kveld videre

Tråkleguri sa...

Den kjolen likte jeg skikkelig godt!!! Helt herlige både stoffene og fasongen.

Jeg likte godt skjørtet også, jeg da. Syntes ikke det så så veldig bumsete ut akkurat...

Kjempegøy å følge bloggen din :)

Cornelia sa...

Hei, Tina! Mamma'n til jentene med de fine prikkete kjolene i rødt og hvitt har fortalt om deg og gitt meg nettadressen din - gøy å se de kjempefine tingene du syr! Et tips fra meg er å bruke mønsteret på kappeskjørt i Hanne og Sofie Meedom's bok "Børnetøj 4-7 år". Krever en del stoff, men blir et skikkelig "svingskjørt". Og hvis jeg ser riktig har du en MyLock 644D? Da kan du kjøpe en liten dings som gjør at du med overlocksøm syr sammen to stoffer der det ene rynkes og det andre er glatt. (Delenummer 200-217-101, kan bestilles fra www.symaskiner.no, bl.a.) Vips syr du rynkede kapper 100 ganger fortere! Hvis du vil se hvordan resultatet blir kan du besøke nettsiden min :-)